Πώς θα βάλουμε τη ζωή μας σε τάξη

Πώς θα βάλουμε τη ζωή μας σε τάξη
6 Μαΐου 2019 | Άρθρα

Πώς θα βάλουμε τη ζωή μας σε τάξη

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Χάος. Πλήρης αταξία. Κυκεώνας. Πόσες φορές νιώθουμε την καθημερινότητα ή ακόμα και τη ζωή μας έτσι; Ένα χαμένο δρομολόγιο του μετρό την πιο ακατάλληλη στιγμή, παραπάνω δουλειά που δεν είχαμε προβλέψει ενώ ετοιμαζόμαστε να σχολάσουμε, ακύρωση ραντεβού την τελευταία στιγμή. Αυτά και πολλά άλλα ακόμη που θα μπορούσαν να μας χαλάσουν τη μέρα και τη διάθεσή μας και να μας πληγώσουν συναισθηματικά. Σε αυτές τις χαοτικές περιστάσεις πρέπει να θυμόμαστε πως υπάρχουν πολλοί τρόποι να βάλουμε μια τάξη στο χάος. Ας δούμε πώς μπορεί να γίνει αυτό.

 

Βρείτε την κατάλληλη στρατηγική

Εννοείται πως το να κρατήσουμε μούτρα, να αποφύγουμε τα άσχημα συναισθήματά μας, να πιούμε αλκοόλ ή να καπνίσουμε είναι οι χειρότερες επιλογές που θα μπορούσαμε να κάνουμε. Υπάρχουν απλές στρατηγικές που μπορούμε να εφαρμόσουμε σε ανάλογες περιστάσεις που εφόσον διαπιστώσουμε ποιες λειτουργούν καλύτερα για εμάς μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε για να καταφέρουμε την πολυπόθητη τάξη.

Πιθανόν να έχετε ήδη δοκιμάσει αρκετούς τρόπους για χαλάρωση και ίσως να έχετε μάθει τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς καθώς και τι δεν λειτουργεί καθόλου ή σας ρίχνει ακόμη περισσότερο τη διάθεση. Εκείνο που προέχει είναι να προσπαθείτε να εφαρμόζετε τις στρατηγικές χαλάρωσης που σας ηρεμούν σε τακτικά διαστήματα και όχι μόνο όταν τα πράγματα έχουν ξεφύγει από την τάξη.

 

Απόσπαση της προσοχής μας

Μπορούμε να δοκιμάσουμε να αποσπάσουμε για λίγο την προσοχή μας από μια χαοτική κατάσταση που μας μπερδεύει. Είναι σίγουρα μια καλύτερη επιλογή από το να προσπαθήσουμε να καταπνίξουμε και να αγνοήσουμε το πρόβλημα. Η αποστασιοποίηση αυτή θα μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το θέμα με ψυχραιμία και να βάλουμε σε μία τάξη τα πράγματα με καθαρό μυαλό.

 

Ηρεμία και χαλάρωση

Σε αυτή τη στρατηγική το πρώτιστο μέλημά μας είναι να ηρεμήσουμε το στρες που αισθανόμαστε. Μπορούμε να στραφούμε σε οτιδήποτε γνωρίζουμε πως θα μας χαλαρώσει, έναν περίπατο, λίγη μουσική, συζήτηση με ένα φίλο, ελαφρά άσκηση, αναπνοές. Στόχος είναι να μπορέσουμε να επιστρέψουμε χωρίς άγχος στο πρόβλημα, να βάλουμε σε τάξη τις σκέψεις μας και να το λύσουμε.

 

Ισορροπία

Το να βρούμε μια ισορροπία σημαίνει να επαναφέρουμε τη λογική μας στη θέση του κυβερνήτη εκφράζοντας τα συναισθήματά μας και αντιμετωπίζοντας με άμεσο πρόβλημα την όποια δυσκολία ανακύπτει. Αναγνωρίζουμε ποιο συναίσθημά μας κυριαρχεί (πχ. θυμός, αγανάκτηση, σύγχυση) και συνειδητοποιούμε πως όσο αρνητικό κι αν είναι δεν είναι δυνατό να διαρκέσει για πάντα. Μπορούμε ακόμη να φτιάξουμε λίστες με τα πράγματα που πρέπει να γίνουν (η ευχαρίστηση του να σβήνεις πράγματα από τη λίστα είναι αρκετό κίνητρο από μόνη της) ή και να ζητήσουμε έξωθεν βοήθεια, από κάποιον επαγγελματία ίσως, ώστε να επαναφέρουμε μια τάξη.

 

Αυτό που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποφύγουμε είναι η άρνηση και το να υποκρινόμαστε πως όλα είναι καλά ενώ αισθανόμαστε χαομένοι. Αυτά δεν μπορούν ποτέ να αποτελέσουν υγιείς τρόπους αντιμετώπισης προβλημάτων ούτε θα μας φέρουν πιο κοντά στην πολυπόθητη τάξη στη ζωή μας.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail