Mindfulness: Πώς μπορούμε να ζήσουμε με ενσυνειδητότητα
21 Νοεμβρίου 2017
Ενσυνειδητότητα (mindfulness) σημαίνει να ζεις κανείς συνειδητά, ουσιαστικά, να βιώνει την παρούσα στιγμή, να παρατηρεί και να συνειδητοποιεί τις σκέψεις και τα συναισθήματά του χωρίς να τα κρίνει. Να μην τον απορροφά το άγχος και οι εντάσεις και να μη ζει αυτόματα και μηχανικά.
Η έννοια, αλλά και η πρακτική, της ενσυνειδητότητας προέρχεται από τις ανατολικές φιλοσοφίες, όπως ο βουδισμός, αλλά...
Μάθετε Περισσότερα
Ψυχοσωματικά συμπτώματα: τι είναι και γιατί αναπτύσσονται
2 Νοεμβρίου 2017
Ψυχοσωματικά: μια λέξη που έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Ολοένα και πιο συχνά ακούμε ή λέμε ότι ένα σύμπτωμα στο σώμα μας δεν είναι κάτι που ξεκινά από οργανικά ή παθολογικά αίτια αλλά “είναι ψυχοσωματικό”. Τι σημαίνει όμως αυτό;
Σημαίνει κατ’ αρχήν, ότι ο οργανισμός μας έχει διαταραχθεί ως προς την ομοιόστασή του στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει ένα αγχογόνο ερέθισμα....
Μάθετε Περισσότερα
Γιατί ξυπνάμε κουρασμένοι το πρωί;
31 Οκτωβρίου 2017
Το ξυπνητήρι χτυπάει, αλλά ακόμη νιώθουμε κουρασμένοι και νυστάζουμε. Τι συμβαίνει; Δεν έχει νόημα να αισθανόμαστε νύστα το πρωί εφόσον υποτίθεται ότι έχουμε κοιμηθεί τις τελευταίες έξι με οκτώ ώρες. Δε θα έπρεπε να ξυπνάμε ανανεωμένοι και γεμάτοι ενέργεια; Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις γι’ αυτό, εφόσον δεν υποφέρουμε από ναρκοληψία ή υπνική άπνοια.
Η απάντηση της νευροβιολογίας
Κατά τη...
Μάθετε Περισσότερα
Λάθη στην αντιμετώπιση του άγχους
23 Οκτωβρίου 2017
Υπάρχουν λάθη που όλοι κάνουμε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε άγχος. Όλοι μας μπορεί να βιώσουμε άγχος οποιαδήποτε περίοδο της ζωής μας και για οτιδήποτε στη ζωή μας. Μπορεί να αγχωνόμαστε για πολλά (ή για τα πάντα), να ανησυχούμε για το μέλλον, να αισθανόμαστε ότι δεν είμαστε αρκετά καλοί ή να λυγίζουμε από τις καθημερινές απαιτήσεις. Όποιες και αν είναι οι ανησυχίες μας, μπορεί χωρίς να το...
Μάθετε Περισσότερα
Δεν ξέρει να παίζει μόνο του
16 Οκτωβρίου 2017
Το παιδί μέχρι τα δύο του χρόνια δεν ξέρει να παίζει μαζί με τα άλλα παιδιά. Παίζει μόνο του παράλληλα ή με κάποιον ενήλικα που του εξηγεί. Αυτό συμβαίνει ακόμη κι αν απολαμβάνουν πολύ τη συντροφιά των άλλων παιδιών. Ανάμεσα στα δύο και στα τρία έτη, οι κοινωνικές σχέσεις του παιδιού και οι δυνατότητες επικοινωνίας του διευρύνονται. Από κει και πέρα λοιπόν, θα αρχίσει να παίζει με ένα άλλο...
Μάθετε Περισσότερα
“Λίγη πίεση δε βλάπτει”: Πρέπει να μάθετε στο παιδί σας να διαβάζει και να μετράει;
26 Σεπτεμβρίου 2017
Η πίεση που ασκείται στις νεότερες γενιές είναι τέτοια που αναρωτιέστε αν θα έπρεπε, ίσως και ήδη από το νηπιαγωγείο, να μάθει κάποια πράγματα πιο μπροστά από τα υπόλοιπα παιδιά. Το να μάθουν οι γονείς στο παιδί ανάγνωση, γραφή και αριθμητική δε σέβεται τους ρυθμούς του παιδιού. Σε αυτή την περίπτωση οι γονείς παίζουν το ρόλο του σχολείου. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορεί το παιδί να...
Μάθετε Περισσότερα
Μετάβαση με επιτυχία από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό
26 Σεπτεμβρίου 2017
Μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό κι εσείς σκέφτεστε όλα αυτά που πρέπει να αλλάξουν. Πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να βιώσει ήρεμα και επιτυχημένα αυτή τη σημαντική μετάβαση;
Το σχολείο είναι πιο αυστηρό και δεν είναι πλέον δυνατό να φτάνει στο σχολείο αργοπορημένο ή να απουσιάζει από τα μαθήματα χωρίς σοβαρό λόγο. Το παιδί σας έχει πια πάνω από ένα δάσκαλο, τη...
Μάθετε Περισσότερα